{"id":3036,"date":"2022-07-26T12:00:19","date_gmt":"2022-07-26T10:00:19","guid":{"rendered":"https:\/\/www.adcorporate.be\/blog\/wat-gebeurt-er-met-het-personeel-bij-een-overname-copy\/"},"modified":"2022-07-26T12:02:27","modified_gmt":"2022-07-26T10:02:27","slug":"op-welk-moment-in-het-overnameproces-moeten-medewerkers-geinformeerd-worden","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.adcorporate.be\/blog\/op-welk-moment-in-het-overnameproces-moeten-medewerkers-geinformeerd-worden\/","title":{"rendered":"Op welk moment in het overnameproces moeten medewerkers ge\u00efnformeerd worden?"},"content":{"rendered":"

De 100 meest gestelde vragen bij bedrijfsoverdracht, vraag 96 van 100<\/h2>\n

In de vorige blog spraken we over de rechten en plichten van werknemers bij (ver)koop van een bedrijf. Een logische vervolgvraag is op welk in het overnameproces de medewerkers ge\u00efnformeerd moeten worden. U wil immers geen onnodige onrust cre\u00ebren en u zit ook niet te wachten dat uw directe concurrenten al op de hoogte zijn voordat de deal (afge)rond is. Deze blog gaat in op het moment waarop u de werknemers informeert.<\/strong><\/p>\n

Het informeren van medewerkers is maatwerk en afhankelijk van de omvang van uw organisatie, het wel of niet aanwezig zijn van een management team en\/of ondernemingsraad, de dealstructuur, het aandelenbelang wat u verkoopt. Dit maakt dat de juiste en tijdige communicatie essentieel is.<\/p>\n

Wettelijke richtlijnen<\/p>\n